Agostyán – Ökofalu – 9.B kirándul

A 9.b osztállyal 2022. október 7-8-án osztálykirándulásra mentünk, utunk célja pedig a Komárom-Esztergom megyei Agostyáni Ökofalu volt. Nem sokkal érkezésünk után már megdagasztottuk a tésztát a vacsorára való kenyérhez, majd körbejártuk a területet. Egy Árpád-kori körtemplom rekonstrukcióján és egy régi faházon kívül láttunk számos kecskét, lovat, nyulat és két doromboló macskát is, melyekről meg kell említenünk, hogy rajongtak a simogatásért, és többnyire nem volt ellenükre, ha ölünkbe vettük őket. A bő egy nap alatt lehetőségünk nyílt megismerni a félnomád életmódot, a kovászos kenyér elkészítésének titkát, a visszacsapó reflexíj kezelésének minden csínját-bínját, sőt még népünk eredetére is fény derült. Az erdőben tett éjszakai túránk során tanulságos történeteket hallgathattunk szinte minden létező témában, beszéltünk a fényszennyezésről, éjszakai madárhangokat hallgattunk, és baktathattunk egy olyan kavicsos úton, ami voltaképpen nem is létezik.  Az éjszaka során érdekes előadást hallgattunk meg a vadászatról, illetve a csillagászatról és az időjárás jóvoltából a szabad ég alá is kiülhettünk, hogy meg is szemléljük az előtte már említett égitesteket. A ház körüli munkákban is segédkeztünk, így kályhába gyújtottunk be, vizet hordtunk a kútról, állatokat etettünk vagy éppen felsöpörtünk. Ha pedig nem a munka édes perceit töltöttük, akkor íjászkodtunk vagy pingpongoztunk. Szombaton reggel az előtte kifeszített madárhálóknál tett látogatás után abba a szerencsés helyzetbe kerültünk, hogy megnézhettük, ahogy egy madarász meggyűrűz nagyjából száz madarat. Túlnyomó többségük vörösbegy volt, de akadt mindenféle fajta, még zöld küllő és őszapó is; a gyűrűzést követően pedig nevet adtunk nekik, majd elröptettük őket. Rendkívül tartalmas szűk két napot töltöttünk itt, temérdek érdekeset hallottunk, láttunk, átéltünk, és azzal a nagy mennyiségű tapasztalattal, amit itt szereztünk, legközelebb akár a puszta közepén is túlélnénk egy hétig.