Egészséges táplálkozás és a helyes terítés

Milyen a szépen terített asztal?

A mai rohanó világ nem kedvez a családoknak abban, hogy megéljék a meghitt együttlétek csodás pillanatait. Kevés idő jut a közös étkezésekre, csendes beszélgetésekre. Nem is tudjuk, hogy mitől fosztjuk meg magunkat, s ezáltal a gyerekeinket is. Csak rajtunk múlik, hogy meg tudjuk-e, meg akarjuk-e élni ezeket a soha vissza nem térő pillanatokat.


A iskola feladata az oktatás mellett a nevelés is. Az elsajátítandó ismeretekkel együtt példát mutatva nevelünk is.
Minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy a tanulási folyamatban olyan különleges élményekkel gazdagítsuk tanulóinkat, amire szívesen emlékeznek vissza.
Jó lehetőséget biztosítanak erre azok a projektmunkák, amelyekben a gyerekek egyéni felelősséggel dolgoznak, figyelve egymásra, szem előtt tartva a közös célt.
Ebben a tanévben egyik ilyen különleges projektünk, (Rajz és -vizuális kultúra, Technika és-életvitel tantárgyak keretében) a „Szépen terített asztal” c. feladat volt.
A munkában a 3.a és a 4.a osztály tanulói vettek részt.

A projekt céljai:
-Igényes, szép asztalterítés, alkalomhoz illően.
-Egészséges táplálkozás (zöldségek, gyümölcsök) fogyasztása.
-Hogyan tudok együtt dolgozni társaimmal?

A megvalósítást alapos tervező-és szervező munka előzte meg.
Csoportokat alakítottak ki a gyerekek, önállóan. A csoportvezető irányításával megbeszélték a feladatokat.
Az előkészítő munkában nagy segítségünkre voltak az osztályfőnökök, Csilla néni és Kriszta néni.
Külön ki kell emelni a Szülők segítségét, melyet tisztelettel megköszönünk.
Zöldség- és gyümölcssalátát készítettünk, melyet azután a vendégekkel közösen el is fogyasztottunk.
Megtisztelt bennünket jelenlétével a Főigazgató Úr, a Főigazgató-helyettesek, Csongor bácsi, Noémi néni, akik a kóstolás után elismerő szavakkal dicsérték meg a gyerekek „alkotásait”.
Külön hálásak vagyunk Nekik!
Nagyszerű volt hallgatni, ahogyan a gyerekek egymás „finomságait” elismerő szavakkal illették.
A projekt gyakorlati részét kiegészítette egy kis elméleti ismeret elsajátítása.
Bővítették tudástárukat Mátyás király korabeli étkezési szokásokkal, terítésekkel.
A teremben volt egy mintaasztal, melyen láthatták az igazán szépen terített asztalt.
A nap végén a gyerekek azt kérték, hogy ismételjük meg máskor is.
Igazi jó hangulat volt, ami azt üzeni mindenkinek, hogy ne sajnáljuk az időt és a fáradságot az ilyen feladatok megvalósítására.


Köszönjük mindenkinek!